Partilhar

Na Galiza, só em castelhano

PGL – Embora a política espanholista operante na Galiza continue a fazer voar a bandeira contra a ‘imposiçom’ do galego, o certo é que quase meio milhar de normas obrigam a empregar o castelhano.

O nosso País vive um momento único na sua história, e anormal para a história de qualquer país, um momento no qual se fala de imposiçom da única língua que nos é própria e no qual, da mao de pequenos grupúsculos muito mediatizados, se pedem direitos e liberdades para o castelhano. Porém, a verdade é que na Galiza operam quase meio milhar de normas que nos obrigam a utilizar o castelhano.

A mensagem espanholizadora, que calhou num sector da sociedade há já quatro anos, é hoje motivo de debate, causando a surpresa de filólogos e filólogas como Freixeiro Mato ou Pilar García Negro, autores do livro colectivo Sobre o racismo lingüístico no que desmontam os postulados, fundamentadas na mentira e no racismo, com os quais entidades como Galicia Bilingüe ou a própria Junta da Galiza tencionam dar cabo do galego.

Assim falava a professora, galardoada recentemente com o prémio Vicente Risco, para o Portal Galego da Língua: «o racismo linguístico na Galiza é um fenómeno de longa trajectória, amparado historicamente polo Estado espanhol e hoje reforçado por colectivos golpistas, bífidos, que procuram somente a erradicaçom total da nossa língua».

A própria Pilar García Negro, explicava recentemente para Xornal de Galicia que existem «quilos de letra legal num sentido impositivo e punitivo para empregar, de modo obrigatório, a língua castelhana nos mais diferentes âmbitos». Nesta linha, o colectivo catalám Plataforma per la Llengua, publicou recentemente um relatório com quase meio milhar de disposiçons legais que obrigam ou estabelecem de modo impositivo o castelhano nas actividades e relaçons com a Administraçom dos cidadáns e as empresas.

A obrigatoriedade da língua castelhana emana, em primeiro termo, da máxima norma espanhola, isto é, da Constituiçom de 1978, na qual o castelhano figura como “única língua oficial do Estado” e na qual se estipula a “obriga de o conhecer”. Ainda, da Carta Magna emanam até 54 normas que obrigam a conhecer o castelhano e nengunha outra língua oficial do Estado que, só nalguns casos, será considerada um “mérito” acrescentado, como é o caso, por exemplo, das normas de Funçom Pública para aceder à Adminsitraçom Geral do Estado, o Real Decreto que regula as Policias Adscritas às Comunidades Autónomas, a Lei de Segurança Privada, o Regulamento do Corpo de Médicos Forenses ou a Lei do Estatuto da Cidadania Espanhola no Exterior que, promulgada em 2006, só obriga as autoridades espanholas a facilitar o conhecimento do castelhano à emigraçom, enquanto as línguas co-oficiais som apenas optativas.

O mesmo se passa com os actos e documentos oficiais, e assim, 76 disposiçons obrigam a empregar o castelhano em bilhetes de identidade, cartons, documentos oficiais identificativos, licenças ou títulos, que nom terám validez se o castelhano estiver ausente. Na justiça o caso é identico, por exemplo, se um documento chega a um julgado de fora do País, remetido da Junta em galego, deverá ir acompanhado de umha traduçom para o castelhano, o que nom acontece com o galego se o processo for à inversa.

Ângelo Brea apresenta Ensinamentos de Rahotep em Bertamiráns

Através Editora publica Ensinamentos de Rahotep, de Ângelo Brea, obra ganhadora do I Prémio de Criação Literária da Cátedra Carvalho Calero da USC

Lançamento de Tourists, go home? Em Ponte Vedra

Os artigos dos topónimos no novo Nomenclátor

Juan Luis Fernández apresenta o livro Futebol Gaélico em Celanova

Colóquio sobre Tourists, go home? na Semana do Livro de Compostela (SELIC)

Ângelo Brea apresenta Ensinamentos de Rahotep em Bertamiráns

Através Editora publica Ensinamentos de Rahotep, de Ângelo Brea, obra ganhadora do I Prémio de Criação Literária da Cátedra Carvalho Calero da USC

Lançamento de Tourists, go home? Em Ponte Vedra

Os artigos dos topónimos no novo Nomenclátor